Friday, May 28, 2010

ေရာက္တတ္ရာရာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္

(ျမသန္းတင့္ဧ။္ “လက္ဖက္ရည္ဆိုင္” ဆို ေသာဝတၳဳေလးကို ႏွစ္ျခိဳက္ျခင္းမ်ားစြာျဖင့္)

မႏုႆေဗဒကို ေလ့လာေနေသာ မိတ္ေဆြတေယာက္သည္ ျမန္မာ့ေန႔စဥ္လူေနမွဳဘဝထဲက လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ အေၾကာင္းကို စာတမ္းတေစာင္ ေရးဖို႔ ျပင္ဆင္ေနဧ။္ ။ ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္သည္ လည္း“တရုတ္ယဥ္ေက်းမွဳ အရ ေသာက္သံုးေနေသာ လက္ဖက္ရည္ႏွင့္ အိႏၵိယယဥ္ေက်းမွဳ အရ ေသာက္သံုးေနေသာ လက္ဖက္ရည္” တို႔ မွသည္ ယေန႔ေခတ္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားဆီသို႔ အမွတ္တမဲ့ၾကည့္လိုက္ျခင္း ျဖစ္ဧ။္ ။

{တိဘက္ လူမ်ိဳးတို႔သည္ လက္ဖက္ရည္ က်ိဳ ရာ၌ လက္ဖက္အစိုေရာ လက္ဖက္ေျခာက္ပါ ထည့္သံုးဧ။္ ။ေရေႏြးအိုးထဲတြင္ လက္ဖက္စိုကို ကြမ္းသီးလံုးခန္႔ထည့္က်ိဳ ျပီးမွ လက္ဖက္ေျခာက္ ခတ္သည္ဆိုဧ။္ ။ ထိုလက္ဖက္ရည္ကို ေသာက္သံုးရာ၌လည္း ေက်းဇူးတင္ျခင္း (၃) မ်ိဳးျဖင့္ ေသာက္သံုးဧ။္ ။ (၁) လက္ဖက္စိုက္သူ၊ လက္ဖက္ခူးသူ ကို ပထမ တက်ိဳက္ ေသာက္ေနစဥ္ ေက်းဇူးတင္ဧ။္ ။ (၂) လက္ဖက္ရည္က်ိဳ သူ ကို ဒုတိယ တက်ိဳက္ ေသာက္ေနစဥ္ ေက်းဇူးတင္ဧ။္ ။ (၃) ေနာက္ဆံုး တက်ိဳက္ ေသာက္ရာ၌ ေအးခ်မ္းစြာ လက္ဖက္္ရည္ေသာက္ခြင့္ ရေသာ ေလာကၾကီးကို ေက်းဇူးတင္ေလဧ။္}

“အေဖၚမစံုသူ ေသာက္တဲ့ အလင္းဆိုင္၊ ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ အခုေခတ္ေပၚသီခ်င္း ၊ ဖီလင္ဆိုတာ ဒီဟာကိုေခၚသလား ၊ ဘာရယ္ညာရယ္ ကိုယ္ေလမေတြးဘဲ ေဆြး…” ဆိုေသာ ေတးေရးဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္ရဲ႕ “ပလက္ေဖါင္း မင္းသား” သီခ်င္း ထဲက ကဲ့သို႔ အလင္းဆိုင္ေတြ လည္း ရွိဧ။္ ။ ထိုအလင္းဆိုင္မ်ားသည္ ပလက္ေဖါင္းမင္းသား လူငယ္မ်ားရဲ႕ ကြန္းခိုရာ ပင္ျဖစ္ဧ။္ ။

လူငယ္မ်ား ႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားသည္ အတူတြဲလွ်က္ ရွိၾကယံုသာမက ၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္သာ ေတြ႕ရမ်ားေနေသာ လူငယ္မ်ားကို လူၾကီးမ်ားက ကေလကေခ် အေပအေတ မ်ား ဟု သမုတ္ေလ့ရွိၾကဧ။္ ။

ေရွးယခင္ ကေတာ့့ “ လက္ဖက္ရည္ အဖန္ ေသာက္ရင္ျဖင့္၊ က်က္သေရ အမွန္ေရာက္ေပလိမ့္ ၊ ၾကံသေလာက္ ျပီး တဲ့ အရည္..” ဟု ဆိုၾကဧ။္ ။ ယေန႔ေခတ္တြင္ လည္း ကားပြဲစား၊ အိမ္ပြဲစား ၊ ေျမပြဲစား ၊ မဂၤလာေဆာင္ပြဲစား မ်ား ျဖစ္ထြန္းေအာင္ျမင္လွ်က္ ရွိသည္ႏွင့္ အညီ ၎တို႔ဧ။္ လုပ္ငန္း ကိစၥ(အေရးၾကီး ခြင္က်ယ္ တမင္ လုပ္သည္မ်ား) ကို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၌ ေျပာဆို ညွိႏွိဳင္းၾကဧ။္ ။ ပမာဏၾကီး လွ်င္ ၾကီးသေလာက္ စာေသာက္ဆိုင္မ်ား၊ ကာရာအိုေကခန္းမ်ားသို႔လည္း ေရာက္တတ္ဧ။္ ။ (ဤကား စကားခ်ပ္)
လူငယ္မ်ား လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထုိင္ရသည့္ အေၾကာင္းအရင္း၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ လူၾကီးမ်ား(ဘာပြဲစား ညာပြဲစားအပါအ၀င္) ဧ။္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ထိုင္ရသည္ အေၾကာင္းအရင္း၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ ကား ကြဲျပားႏိုင္ဧ။္ ။ဆိုလုိသည္မွာ လူၾကီးမ်ားသည္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ သို႔ အေၾကာင္းကိစၥတခုခု ေၾကာင့္ထိုင္တတ္ၾကေသာ္လည္း လူငယ္အမ်ားစု ကေတာ့ျဖင့္ အေၾကာင္းကိစၥ တိတိပပ မရွိဘဲ ထိုင္ ေနတတ္ဧ။္ ။

ဤသို႔ ဆိုလွ်င္ အေပၚက စာပိုဒ္တြင္ ေဖၚျပခဲ့သလုိ “ကေလကေခ် အေပအေတ” မ်ားဟု သက္ေရာက္သြားႏိုင္ ပါဧ။္ေလာ။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ား အေၾကာင္း တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ လင္းပါအံုးမည္။
ယခင္က လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားသည္ ရိုးရွင္းလွဧ။္ ။ ေခြးေျခခံု ဟုေခၚေသာ ထိုင္ခံုအပုကေလးမ်ားႏွင့္ စားပြဲခုံ။ ထိုေပၚတြင္မွ ေရေႏြးၾကမ္းအိုး။ တရုတ္လူမ်ိဳးေရာင္းေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ တရုတ္မုန္႔မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ပဲမုန္႔၊ ဒါးလီွးမုန္႔၊ ဆားမုန္႔ မ်ားရနိုင္သကဲ့သို႔ အိႏၵိယလူမ်ိဳးမ်ားေရာင္းေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ ကုလားမုန္႔မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ပလာတာ၊ထကၱရာ၊ ခ်ပတီ၊ ပူတီ စေသာ မုန္႔မ်ားရႏိုင္ဧ။္ ။

ယခုအခါ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားကေတာ့ျဖင့္ ဆန္းျပားလွဧ။္ ။ “စီးပြားေရး ဦးပိုင္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္” ၊ “မန္းျမိဳ႕ေတာ္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္” ၊ “အိုင္တီ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္” မ်ားမွအစ ရပ္ကြက္လက္ဖက္ရည္ဆိုင္အငယ္မ်ားအထိ ေျပာင္းလဲ ေနဧ။္ ။
စီးပြားေရးဦးပိုင္ ဧ။္ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ရေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားကို ေဘဘီအီၾကာေကြး ဟုေခၚေသာ လက္ညွိဳးေလာက္ အီၾကာေကြးကေလးမ်ား၊ ေရႊဥ မုန္႔ဟင္းခါး၊ ေပါလစ္ရွ္ အေရာင္ ေတာက္ေနေသာ စားပြဲခံုမ်ား အား ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္သိႏိုင္ဧ။္ ။
မန္းျမိဳ႕ေတာ္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားတြင္ ေပါက္စီ၊ ၀က္သားေပါင္း ၊ ရွမ္းေခါက္ဆြဲ ၊ ဆီခ်က္ေခါက္ဆြဲ တို႔မွအစ ေၾကးအိုး အထိ ရႏိုင္ဧ။္ ။
ထိုနည္းတူစြာ အိုင္တီ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားတြင္လည္း စားေသာက္ဆိုင္နီးပါး အမ်ိဳးစံုလင္လွေသာ အစားအစာမ်ိဳးစံု ရႏိုင္ဧ။္ ။ ထမင္းေပါင္း ၊ ထမင္းေၾကာ္ ၊ထမင္းဆီဆမ္း မွအစ တရုတ္ဟင္း ျမန္မာဟင္း ၊ ဒင္ဆမ္း၊ ေကာ္ျပန္႔စိမ္း ၊ ေကာက္ညွင္းေပါင္း အစရွိသည္ တုိ႔ ပါ၀င္ေရာင္းခ်ဧ။္ ။
ထိုသို႔ေသာနည္းျဖင့္ ရပ္ကြက္လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားပါ ပံုစံေျပာင္းလာၾကဧ။္ ။ တလက္စထဲမွာပင္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ား၌ အင္းစတန္႔ ေကာ္ဖီမစ္ ထုတ္မ်ားပါ ေနရာယူလွ်က္ရွိဧ။္ ။

တညလံုး မပိတ္ေသာ အလင္းဆိုင္ မ်ားကိုလည္း ၾကိဳးစားရွာလွ်င္ ေတြ႕ႏိုင္ပါေသးသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေႏွာင္းေခတ္လူတုိ႔ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ သို႔ သြားရျခင္း အေၾကာင္းသည္ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ခ်င္ ေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သကဲ့သို႔ တစံုတခု စားေသာက္ရန္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ဧ။္ ။ “လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ သြားျခင္းသည္ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ခ်င္ေသာေၾကာင့္” ဟု ယူဆရန္ မသင့္ေတာ္ေသာ အေျခအေနသို႔ ေရာက္သြားဧ။္ ။

ဤသို႔ေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားႏွင့္ လူငယ္မ်ား ဘယ္ပံုဘယ္နည္း ပတ္သက္ပါသနည္း။

အထက္တြင္ေဖၚျပခဲ့သကဲ့သို႔ တစံုတခုစားေသာက္လုိေသာ သြားျခင္းလည္းျဖစ္ႏိုင္ဧ။္ ။

အိမ္တြင္ မေျပာခ်င္ေသာစကား(သို႔) လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေျပာခ်င္ေသာ စကားမ်ား အတြက္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္သည္ အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္သည္ ဟု မိတ္ေဆြအမၾကီး တေယာက္ ေျပာတာလည္း ၾကာဖူးဧ။္ ။ တနည္းအားျဖင့္ လက္ဖက္ရည္္ဆိုင္၌ အိမ္တြင္မေျပာျဖစ္ေသာ စကားမ်ား ေျပာခြင့္ရဧ။္ ။

ေနာက္ အေၾကာင္းအရင္းတခုမွာ ေတးေရးဆရာ စိုင္းခမ္းလိတ္ ဧ။္ သီခ်င္းထဲက ကဲ့သို “အဆူအပူခံကာ မွီခိုရာဌာန” ျဖစ္ ေသာ အိမ္ဧ။္ ေလာင္းရိပ္ေအာက္မွ ေခတၱခန လြတ္ေျမာက္ရာ လမ္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။

ဤအခ်က္ သံုးခ်က္ ကို ေယဘုယ် သတ္မွတ္ၾကည့္ႏိုင္ဧ။္ ။ တဆက္တည္းမွာ ပင္ ကေလကေခ် အေပအေတ ဟူေသာ အယူအဆကို စာဖတ္သူ စိတ္ၾကိဳက္ သတ္မွတ္ခြင့္ျပဳလိုက္ဧ။္ ။

မနက္စာ စားရန္၊ ေန႔လည္စာ စားရန္၊ မုန္႔ဟင္းခါးစားရန္ ၊ ပလာတာ ထကၱရာ ခ်ပါတီ ပဲနံျပား စားရန္ ၊ ရွမ္းေခါက္ဆြဲစားရန္ (သွ်မ္းဟု လည္း ေရးသည္္) လက္ဖက္ရည္ဆိုင္သို႔ ေျခဦးလွည့္ႏိုင္ဧ။္ ။

ေကာ္ဖီ သို႔မဟုတ္ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ရင္း စကားစျမည္ ေျပာၾကရန္လည္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္သို႔ သြားၾကဧ။္ ။

ညေနခင္းပုိင္းမ်ား ၌ ဂစ္တာ ကိုင္၍ လမ္းေဘးႏွင့္နီးေသာ ခံုမ်ားတြင္ ထုိင္ကာ စီးကရက္ဖြာ သီခ်င္း ညဥ္းေနၾကေသာ သရုပ္မွန္လူငယ္မ်ား (စာရိုက္သူဧ။္ အျမင္သက္သက္ သာ…) ကလည္း အိမ္ မွ ခဏ ေရွာင္ေျပး၍ စိတ္ကူးေတြ႕ရာ ဖန္တီးေနၾကဧ။္ ။

ကၽြႏု္ပ္သည္ လည္း လူငယ္ထဲက လူငယ္ျဖစ္သည္မို႔ ကၽြႏု္ပ္ကို ဗဟိုျပဳျဖစ္ေပၚေနေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ယဥ္ေက်းမွဳအေၾကာင္း အနည္းငယ္ တင္ျပပါအံ့။

တခါက အကို တေယာက္ႏွင့္ စမ္းေခ်ာင္းထဲက ရပ္ကြက္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေလးတြင္ ထုိင္ေနစဥ္ ကားတစီးက လမ္း လာေမးဧ။္ ။ ထိုကားကို လမ္းညႊန္ေပးျပီးသည့္ေနာက္ ကၽြႏု္ပ္ ႏွင့္ အတူထိုင္ေနေသာ အကိုက အနည္းငယ္ မႏွစ္လုိဟန္ျဖင့္ တခ်ိန္က ယခုကဲ့ အေမးခံရသူတို႔ကို အလုပ္မရွိအကုိင္မရွိ မ်ား ၊ တနည္းအားျဖင့္ ဆန္ကုန္ေျမေလးမ်ား ဟု သတ္မွတ္ထားသည္ ဆိုဧ။္ ။ ယခု ထိုကဲ့သို႔ သတ္မွတ္သူမ်ားထဲတြင္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ပါ ပါ၀င္ေနသည္ကို ၀မ္းေျမာက္စြာ ေတြ႕လိုက္ရဧ။္ ။ ဤေနရာ၌ အႏွီစာပိုဒ္ ႏွင့္ အတန္ငယ္ ေသြဖီေသာ အေၾကာင္းကိုထည့္၍ ေျပာလုိ ဧ။္ ။ အခ်ိဳ႕ လူငယ္မ်ားသည္ မိမိတို႔ လူရာ၀င္ျပီျဖစ္ေၾကာင္း ျပသခ်င္သည့္အေနျဖင့္ ေဆးလိပ္ေသာက္ျပျခင္း၊ ကြမ္းစားျပျခင္း ၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထုိင္ျပျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္ျပတတ္သည္ ။
ကားကို လမ္းညႊန္ေပးလိုက္သည့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္သည္လည္း အမွန္တကယ္ အလုပ္မရွိေသာေၾကာင့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ ထိုင္ကာ စကားလံုးၾကီးၾကီး ေတြအသံုးျပဳ၍ တေယာက္ႏွင့္ တေယာက္ ပစ္ေပါက္တမ္း ကစား ေနၾကျခင္းျဖစ္ဧ။္ ။

တခါတခါ မာက်ဴရီမီးလံုး ေအာက္တြင္ ရွိေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္က ပို၍ ျပည္စံုသည္ဟုထင္ဧ။္ ။ မာက်ဴရီမီးလံုး ေအာက္တြင္ တည္သမွ်အရာအားလံုး လွပေနသည္ဟု ရက္ရက္ေရာေရာ ထင္ပစ္လိုက္ဧ။္ ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အိမ္ဟူေသာ အရာႏွင့္တကြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေမ့သြားတတ္ဧ။္ ။ ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ မတိုင္မွီ ကာလမ်ား၌ ထိုကဲ့သို႔ မာက်ဴရီ မီးေရာင္မ်ား သည္ လူငယ္တုိ႔ ရိုက္ပြဲက်င္းပရာ သာျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ၂၀၀၇ စက္တင္ဘာ အေရးခင္း (Saffron Revolution) ျပီးသည့္ေနာက္ လူငယ္ရန္ပြဲမ်ား သိသိသာသာေလ်ာ့ပါးသြား သည္ကို ေတြ႕ရဧ။္ ။ (ဤသည္မွာလည္း စာရိုက္သူဧ။္ အျမင္သက္သက္ သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း.. ) ထို႔ေၾကာင့္ မာက်ဴရီမီးေရာင္ေအာက္က လူငယ္မ်ားဧ။္ မ်က္လံုးမ်ားသည္္ အခ်င္းခ်င္း အမ်က္အအီ စိုးစင္းမွ် မရွိဘဲ မိမိဧ။္ ၾကည္ႏူးမွဳကို သာ ကိုယ္စီ ဖန္တီးေနၾကဧ။္္ ။ ထုိ႔အတူ အလင္းဆိုင္ တို႔သည္လည္း ကၽြႏု္ပ္အတြက္ အသက္၀င္ေနဧ။္ ။

ရပ္ကြက္လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ကေလးမ်ားသည္ ေနရာေဒသအလုိက္ ထူျခားမွဳမ်ား ႏွင့္အတူ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ အမူအက်င့္ေလးမ်ား ရွိတတ္ဧ။္ ။
အခ်ိဳ႕ ဆိုင္မ်ားသည္ မိမိဧ။္ စားသံုးသူကို ဂရုစိုက္ေၾကာင္းျပသည့္ အေနျဖင့္ စားသံုးသူ မွာယူေသာက္သံုး ေနက် လက္ဖက္ရည္ကို မွတ္ထား ၾကသည္။
အခ်ိဳ႕ ဆိုင္မ်ားသည္ မိမိဧ။္ စားသံုးသူႏွင့္ ရင္းႏွီးခင္မင္ေၾကာင္းကို ျပသည့္ အေနျဖင့္ က်သင့္ေငြကို ေလွ်ာ့ယူလိုက္သည္။ အေၾကြအမ္း ရသည့္ ျပႆနာကိုလည္း ေျဖရွင္းရာ ေရာက္ဧ။္ ။
အခ်ိဳ႕ ဆိုင္မ်ားကေတာ့ သူတို႔ဧ။္ ေစတနာကို အရည္အေသြးျဖင့္ျပသတတ္ဧ။္ ။ ၁၅၀က်ပ္ သာ ေပးရေသာ လက္ဖက္ရည္တြင္ ႏို႔မလိုင္မ်ားထည့္ေပးတတ္ဧ။္ ။

ကၽြႏု္ပ္တို႔ မက္မက္ေမာေမာ ထိုင္ျဖစ္ၾကသည္မွာ လက္ဖက္ရည္ခ်ည္းသက္သက္ ေရာင္းေသာ ရပ္ကြက္ဆိုင္ကေလးမ်ားသာျဖစ္ဧ။္ ။ လမ္းေဘးလက္ဖက္ရည္ဆိုင္၊ ေျမစိုက္လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ ကေလးမ်ားသည္ စားသံုးသူ နည္းပါးေသာ္လည္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဟူေသာ နာမည္ႏွင့္ အေငြ႕ အသက္ကို ထိန္းသိမ္းထားၾကဧ။္ ။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ပီသေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ကေလးမ်ားဟု ကၽြႏု္ပ္က သတ္မွတ္ခ်င္ဧ။္ ။ထိုဆုိင္ကေလးမ်ားတြင္ တရုတ္လက္ဖက္ရည္ဟု သတ္မွတ္ႏိုင္ေသာ ေရေႏြးၾကမ္းေရာ ကုလားလက္ဖက္ရည္ဟု သတ္မွတ္ႏိုင္ေသာ ႏို႕ဆီပါသည့္လက္ဖက္ရည္ကို ပါ သံုးေဆာင္ႏိုင္ဧ။္ ။

ယေန႔ေခတ္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားသည္ အထက္တြင္ဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း နာမည္ခံလက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ား အျဖစ္သို႔ ေရြ႕လ်ားေနၾကဧ။္ ။ (ဤေနရာတြင္လည္း ေကာင္းျခင္း ဆိုးျခင္း မေျပာလုိပါ ။ ) တခ်ိဳ႕လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားမွာ စာေသာက္ဆိုင္ၾကီး သဖြယ္ျဖစ္ေနျပီး ၊ တခ်ိဳ႕ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားမွာ အခြင့္အေရးသမား တုိ႔ဧ။္ လုပ္စားရံုသက္သက္ ေပါလစ္ရွ္ခံုမ်ား ႏွင့္ ေဘဘီလက္ဖက္ရည္၊မုန္႔ဟင္းခါး ျဖစ္ေနဧ။္ ။

ျမန္မာ့လူေနမွဳဘ၀ထဲတြင္ ေန႔စဥ္ပါ၀င္ေနေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားသည္ မည္သို႔မည္ပံု ေနရာယူလွ်က္ရွိျပီး ၊ အနာဂါတ္တြင္ မည္သို႔ မည္ပံု ေျပာင္းလဲသြားမည္ ဆိုသည္မွာ စိတ္၀င္စားစရာ တစ္ခုပင္ ျဖစ္ေနေတာ့သတည္း။ ။

Monday, May 24, 2010

အလင္းမရွိေသာ အိပ္မက္

အနက္ေရာင္ ေဘာပင္တေခ်ာင္း…။
အျဖဴေရာင္ စာရြက္အလြတ္ေပၚက အနက္ေရာင္စာလံုးမ်ား…။
ဒါေတြအားလံုးက အျပာေရာင္ စားပြဲတလံုး ေပၚမွာ ဖယိုဖရဲ ။ လွလွပပ ျပန္႔ၾကဲေနတယ္။

အနက္ေရာင္ စာရြက္တရြက္….။
အျဖဴေရာင္ မွင္နဲ႕ မညီမညာ လက္ေရးမ်ား… ။
ဒါေတြနဲ႕ တစံုတရာ ဖန္တီးဖို႔ ငါၾကံရြယ္ခဲ့တယ္..။

အျဖဴေရာင္ စာရြက္ေပၚက အနက္ေရာင္စာလံုးမ်ား ၊ အနက္ေရာင္စာရြက္ေပၚက အျဖဴေရာင္စာလံုးမ်ား ၊ ေနာက္ အျပာေရာင္စားပြဲတလံုး ။ ဒါေတြအားလံုးကို ပံုရိပ္ေယာင္ အေနနဲ႕ ဖမ္းယူထားဖုိ႔ ကင္မရာတလံုးကို ေဘးမွာခ်ေစာင့္စားရင္း ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ေပ်ာ္ေနခဲ့တယ္။

တစံုတေယာက္က ေမးတယ္ “လူေတြရဲ႕ စိတ္ကို အက်ိဳးသက္ေရာက္ဖုိ႔အတြက္ အေရာင္ေတြကို ယံုၾကည္သလား? ” ။
တိတိက်က် ေျဖဖို႔ ခက္တဲ့ ေမးခြန္းတခုပဲ။
ကၽြန္ေတာ့္အေပၚမွာ တခါတရံ အေရာင္ ေတြရဲ႕ သက္ေရာက္မွဳ ရွိမယ္လို႔ထင္တယ္။ သူ ေမးသလုိ “လူေတြ” ဆိုတာအတြက္ေတာ့ သိမ္းၾကံဳးျပီး မေျဖ၀့ံပါ ။ တဆက္ထဲမွာ ပဲ ကၽြန္ေတာ္ “အေရာင္”ေတြကို မျမင္ႏိုင္ရင္ ဘယ္လုိခံစားမလဲ ။ ေနာက္ျပီး “အေရာင္” ဆိုတာ ပိုင္းျခား သိႏိုင္တဲ့ အသိ ကၽြန္ေတာ့္မွာ မရွိေတာ့ရင္ ဘယ္လိုခံစားမလဲ။ ေနာက္ဆံုး “အေရာင္”ဆိုတဲ့ အရာကို “အေရာင္”လုိ႔ မျမင္ခ်င္ေတာ့ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုျဖစ္မလဲ။ ေမးခြန္းေတြ ျပန္႔ၾကဲသြားသည္။

ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ျဖတ္သန္းမွဳ အနည္းငယ္ေလးအတြင္းမွာ သိလိုက္ခြင့္ရလုိက္တ့ဲ အေရာင္ေတြက ယံုၾကည္ေလာက္စရာမေကာင္းပါ။ ကၽြန္ေတာ္ မသိနားမလည္တာလည္း မ်ားလြန္းပါသည္။ အ၀ါေရာင္ နဲ႕ လိေမၼာ္ေရာင္ ေတာင္ ကြဲကြဲျပားျပားမသိ။ အနီ ၊ အစိမ္း နဲ႕ အျပာ တို႔ အေၾကာင္း အေကာင္းေကာင္း မသိ။ အပူေရာင္ ၊ အေအးေရာင္ ခြဲခြဲျခားျခားမသိ။

“အျဖဴနဲ႕အနက္” တဲ့ ဒီစကားကို ကၽြန္ေတာ္စၾကားဖူးတာ ကာလာမစံုတဲ့ ဓါတ္ပံုေတြက တဆင့္ ထင္ပါရဲ႕။ အဲဒီကေန စျပီး အျဖဴေရာင္ နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ဟု ယူဆေသာ အနက္ေရာင္ကို တြဲျပီး သိလာခဲ့သည္။

“ ဒါ.. ဘာအေရာင္ ျဖစ္မယ္ထင္လဲ” ဟု ငယ္ငယ္က ပေဟဠိ၀ွက္ ၾကတဲ့အခါ “ အျဖဴေရာင္ မဟုတ္ဘူး ”
ဟု နိမိတ္ျပ စကားေျပာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္က “အနက္ေရာင္” ဟု အေျဖေပးတတ္ပါသည္။ကၽြန္ေတာ့္ အေျဖကလည္း အျမဲတမ္းလုိလုိ မွန္ေနခဲ့ပါသည္။

ဒါကပဲ တကယ့္ အမွန္တရားနဲ႕ ေ၀းကြာရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းတရားတခုလား ?

တစံုတေယာက္ရဲ႕ ေမးခြန္းကို ေျဖဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ၾကိဳးစားၾကည့္သည္။ “အေရာင္” ဆိုတာ အလင္းျပန္ျခင္း ေၾကာင့္သာျဖစ္ေပၚတယ္ လို႔ ကၽြန္ေတာ္ၾကားဖူးထားသည္္။ တကယ္လုိ႔ အလင္းမရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာကို ျမင္မလဲဆိုတာ အနီးစပ္ဆံုး စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ေမွာင္မဲျခင္း။

ေမွာင္မဲ ေနတာဟာ အနက္ေရာင္လား ။ ကၽြန္ေတာ္ ေသခ်ာ မသိပါ။ သို႔တည္းမဟုတ္ အလင္းျပန္ျခင္း မဟုတ္ပဲ အေရာင္တခု ျမင္ေနရတာလား။ ကၽြန္ေတာ္ လံုး၀ မသိပါ။

ထုိ႔ေၾကာင့္ “အေရာင္” ဆုိေသာ အရာ သည္ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ အေ၀း တေနရာ တြင္သာ ရပ္တည္ေနခဲ့ဧ။္ ။

“ အျဖဴ မဟုတ္လွ်င္ အမည္းႏွင့္ တကြ တျခားမည္သည့္အေရာင္မဆို ျဖစ္ႏိုင္သည္” ဟု ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြဧ။္ အက္ေဆးတပုဒ္ထဲမွာဖတ္ဖူးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ထိုစာေၾကာင္းကို နည္းနည္း ထပ္ျဖည့္လုိက္ခ်င္သည္။

“ အျဖဴမဟုတ္လွ်င္ အျဖဴမဟုတ္ေသာ အေရာင္သာျဖစ္ႏိုင္ပါသည္”

ကၽြန္ေတာ့္ အိပ္မက္ ကို ဤ ေနရာ၌သာ ရပ္တန္႔ လိုက္ခ်င္သည္။
သို႔ေသာ္ “ အိပ္မက္ထဲတြင္ အေရာင္ ကို သိႏိုင္စြမ္းမရွိ” ဟု အိပ္မက္သုေတသီတို႔က ဆိုဧ။္ ။

Wednesday, May 5, 2010

ကၽြန္ေတာ္ “ရွိ” ေသာ မိုးရာသီႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ “သိ” ေသာ မိုးရာသီ

ျပတင္းေပါက္ က တဆင့္ ေသးေသးေျပာက္ေျပာက္ ၾကယ္ကေလး ေလး၊ငါး ခု ၀ါးတ၀ိုးျမင္ေနရသည္။
ျပတင္းေပါက္ က တဆင့္ ေျမသင္းနံ႔ ႏွင့္အတူ ေလႏုေအးေတြ ေျခသံတိတ္တဆိတ္နဲ႕ ၀င္လာၾကသည္။
ထိုေန႔က မိုးရြာဧ။္ ။

မိုးရြာထဲတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ထားေသာ ကၽြန္ေတာ့္အဖို႔ ေရေႏြးၾကမ္းတအိုး ႏွင့္ ေစာင္ပါးပါးတထည္ ကို အလိုရွိလွဧ။္ ။

“မိုး” ႏွင့္အတူ “ေလ” သည္လည္း အနည္းငယ္ျပင္းထန္ သည္။ထိုကဲ့သို႔ေသာ မိုးရြာထဲ တေယာက္တည္း လမ္းေလွ်ာက္ျခင္း ကို အႏၱရာယ္မ်ားသည္ ဟု ဆိုၾကေသာ္လည္း “မသိျခင္းတရား” ဧ။္ အႏၱရာယ္ကိုေတာ့ မည္သို႔ေသာသူက ေၾကာက္ရြံ႕ စိုးရိမ္ၾကမည္နည္း။

မိုးေရ စိုရႊဲေနေသာ ကၽြန္ေတာ့္ခႏၶာသည္ ေအးျမေနဧ။္ ။ ကၽြန္ေတာ္ ေလွ်ာက္ေနေသာ လမ္းမေပၚတြင္ မိုးရြာေသာေၾကာင့္လားမသိ လူမရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္၀ိဥာဥ္သည္လည္း ေအးျမေနဧ။္ ။
မိုးရြာထဲတြင္ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ရျခင္းဧ။္ အရသာကို သိလုိပါက ကိုယ္တိုင္ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ၾကည့္ျခင္းျဖင့္သာ သိႏိုင္ဧ။္ ။ ႏွဳတ္ျဖင့္ တဆင့္ျပန္ေျပာျပျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ စာျဖင့္ တဆင့္ျပန္ေဖာ္ျပျခင္းသည္လည္းေကာင္း ခံစားမွဳကို တိက်စြာ ျပန္လည္ မေပးေဆာင္ႏိုင္။

မိုးရာသီ တြင္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ လိုအပ္မည္ဟုထင္ေသာ အရာမ်ားကို အနီးစပ္ဆံုး ေတြးၾကည့္မိဧ။္ ။
ေခါက္ထီးတလက္ ႏွင့္ ရာဘာဖိနပ္ လား?
ေစာင္ပါးပါးတထည္ ႏွင့္ စံုေထာက္၀တၳဳ လား?
ပန္းဆိုးတန္းက လက္ဖက္ရည္ က်က်တခြက္ ႏွင့္ ေရစိုေနတဲ့ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္လမ္း လား?
ေရေႏြးၾကမ္း ႏွင့္ နံျပားေပ်ာ့ေပ်ာ့တခ်ပ္ လား?
အတိႆရရာသီ ကဗ်ာစာအုပ္ ႏွင့္ ပဒီးပဒါးစကားေတြ လား?

ကၽြန္ေတာ့္ဧ။္ သိမွဳနယ္ပယ္တြင္ ရွိေသာ မိုးရာသီဧ။္ မိုးေရခ်ိန္လက္မမ်ားကို တိုင္းရာ၌
-ကၽြန္ေတာ့္ဆံပင္ ႏွင့္ ဂ်င္းေဘာင္းဘီအနားတြင္စိုစြတ္ေနေသာ ေရပမာဏျဖင့္လည္းေကာင္း
-မိုးေရေၾကာင့္ လွပေနေသာ သစ္ပင္တို႔ဧ။္ စိမ္းစိုမွဳျဖင့္လည္းေကာင္း
-ဖါးေအာ္သံ တို႔ျဖင့္ လည္းေကာင္း တိုင္းတာပါမည္။

ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ဝိဥာဥ္ စိုစြတ္ရန္အတြက္ လိုအပ္ေသာ မိုးေရခ်ိန္လက္မ ပမာဏကို ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပင္ မသိႏိုင္ပါ။